Jak jsme na Březejci pálili čarodějnice – víkendovka pro děti

Tři stateční Jeníčkové a čtyři odvážné Mařenky se na konci dubna vydali do lesů na Vysočině, aby našli perníkovou chaloupku, a aby zlou Ježibabu v den pálení čarodějnic společně upálili. Místo perníkové chaloupky však narazili na útulné dětské středisko Březejc, které spadá pod brněnské Centrum Kociánka a nachází se poblíž vesničky Ořechov. A ze zlé Ježibaby se vyklubala docela přátelská a štědrá babička kouzelnice.

FOTOGALERIE

Sedm dětí a osm dobrovolníků se v páteční odpoledne potkalo v rekreačním středisku na Březejci (29.4. – 1.5. 2016). Po ubytování a uslzeném loučení s rodiči se sešli ve společenské místnosti, aby se hravou formou spolu seznámili a připomenuli si příběh Perníkové chaloupky. Na ten navázali hned druhý den ráno, když po snídani tvořili perníčky. Stříhali, lepili, malovali a zdobili, až se jim jejich výtvor líbil natolik, že jej vzali domů maminkám jako dárek.

Před obědem se všichni pořádně protáhli a zadýchali při velkém Člověče, nezlob se! Kdo měl větší štěstí a lepší hod, proběhl se dokola jen párkrát. Některým však padala vysoká čísla a tak si koleček zaběhli hned několik. Na čerstvém vzduchu a jarním sluníčku si naštěstí nikdo nestěžoval a tak si hru všichni moc užili.

Odpoledne nechyběla stezka plná překážek a úkolů, za jejichž splnění mohly děti předat čarodějnici ohnivým plamenům při večerním táboráku. Když táborníci po plnění náročných úkolů znovu nabrali síly, založili oheň a napíchli špekáčky na klacky. Podvečerní opékání bylo završeno pálením ošklivé čarodějnice, kterou v obědové pauze obratně vytvořili Víťa s Ivankou.

V neděli se děti u snídaně posilnily na opravdu velké dobrodružství. Konal se totiž hon na Ježibabu, která se skrývala v okolních lesích. Když jsme ji u rybníka konečně našli, museli jsme hlasovat, zda ji upálíme či necháme na živu. Ježibaba nám za svůj život slíbila odměnu a nakonec se nechala slyšet, že má vlastně děti ráda a něco pro ty naše děti taky náhodou vyčarovala. Kdo se odvážil do její chaloupky, dostal pytlík dobrot a diplom statečného Jeníčka a Mařenky.

Jelikož jsme se z výletu do lesa vrátili celí a nakonec i o něco bohatší, pustili jsme si na závěr krátkou pohádku. Sbalili jsme kufry, uklidili pokoje, snědli výborné pečené kuře od šikovné paní kuchařky a vyrazili zpátky domů do svých postýlek.

Veronika Hlavinková (asistentka na víkendovce)